Jedyna na rynku!
E-teczka pracy z uczniem z opinią lub orzeczeniem – dokumentacja, prawo, materiały do pracy
UWAGA! Pakiet narzędzi uwzględnia planowane przez MEN zmiany na rok szkolny 2025/2026, dotyczące  wspomagania dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym nowych uregulowań prawnych uwzględniających uczniów z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz wytyczne w zakresie wypełnienia KSzOF!

Materiały zawierają:

  • trip_origin Listy kontrolne obowiązków dyrektora, nauczycieli i specjalistów wynikające z przepisów prawa oświatowego: jak prawidłowo wdrażać wymagania prawne związane z kształceniem dzieci ze SPE.
  • trip_origin Wprowadzenie do prawa oświatowego wymogów ICD-11, respektowanie ich w dokumentacji szkolnej oraz w postępowaniu edukacyjno-wychowawczo-terapeutycznym.
  • trip_origin DODATEK SPECJALNY! Kwestionariusz Szkolnej Oceny Funkcjonalnej KSzOF w pytaniach i odpowiedziach – zobacz kto, w jakich sytuacjach i jak powinien wypełnić KSzOF zgodnie z rekomendacjami MEN.
  • trip_origin Instrukcje w zakresie dotowania dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy wiesz, że dotychczasowe finansowanie w formie subwencji oświatowej zostaje zastąpione tzw. potrzebami oświatowymi? Sprawdź co to oznacza i upewnij się, że robisz to prawidłowo!
  • trip_origin Katalog obowiązków placówek oświatowych w odniesieniu do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: jakie zmiany w organizacji zajęć rewalidacyjnych, dostosowań dydaktycznych i organizacji pomocy specjalistycznej są wymagane.
  • trip_origin Gotowe dokumenty: IPET, plany pracy, zapisy w dziennikach oraz wzory dokumentacji wspierającej realizację edukacji uczniów z orzeczeniem/opinią.
  • trip_origin Pakiety materiałów do wydruku do pracy z osobami w ramach 12 kategorii potrzeb, w tym m.in. NI, niepełnosprawnością ruchową, APD, spektrum autyzmu czy afazją.
5 kluczowych narzędzi dostępnych w E-teczce, które usprawnią pracę z dziećmi z orzeczeniem/opinią w Twoje placówce:
1
Stale aktualizowany katalog materiałów do pracy z uczniami z opinią/orzeczeniem w ramach 12 kategorii potrzeb.
2
Pakiet 50 dokumentów do edycji i pobrania na CD i online – IPET, WOPFU, KSzOF, arkusze oceny efektywności udzielanej uczniowi pomocy p-p, wzory zawiadomień, zapisy w dziennikach.
3
Wyszukiwarka z rozbudowanymi filtrami, w tym w podziale na etap edukacyjny, konkretną potrzebę edukacyjną, rodzaj niepełnosprawności.
4
Terminarz pracy wraz z kluczowymi datami wydarzeń, świąt powiązanych z materiałami z eTeczki.
5
eTeczka pracy z opcją dodawania ulubionych plików – instrukcji, dokumentów, instrukcji, scenariuszy, interpretacji.
Co zyskasz w ramach rocznego dostępu?
DOKUMENTY NA CD i DO POBRANIA Z WWW
Na starcie otrzymasz >50 wzorcowych dokumentów związanych z realizacją orzeczeń i opinii o SPE, plany indywidualne (IPET), plany pracy, zapisy w dziennikach zajęć.
AKTUALIZACJE W SYSTEMIE CIĄGŁYM
Otrzymasz nowe pakiety materiałów do pracy z uczniami, interpretacje orzeczeń i opinii oraz zaktualizowany przewodnik po przepisach dotyczących kształcenia dzieci z orzeczeniami i opiniami wraz z wytycznymi jak przygotować się na wypadek kontroli.
PAKIET MATERIAŁÓW PODZIELONYCH WG POTRZEB UCZNIÓW
Skorzystasz z gotowych do pobrania eTeczek z pakietem materiałów dopasowanych do indywidualnych potrzeb uczniów – m.in. do pracy z uczniem z: niepełnosprawnością intelektualną, w spektrum autyzmu, z afazją, uczniów niesłyszących i słabosłyszących!
SESJE Q&A
2 x w roku będziesz miał możliwość skonsultować się z ekspertami w zakresie kształcenia specjalnego, którzy odpowiedzą na pytania związane z praktycznymi aspektami pracy z dziećmi posiadającymi orzeczenia i opinie.
WYSZUKIWARKA
Dzięki zaawansowanym filtrom wyszukiwań szybko znajdziesz dokumenty i materiały do pracy z dzieckiem w ramach 12 kategorii potrzeb.

Katalog potrzeb uczniów obejmuje materiały podzielone według wieku:

  • trip_origin dla uczniów w spektrum autyzmu,
  • trip_origin dla osób niepełnosprawnych ruchowo, w tym z afazją,
  • trip_origin niewidomych i słabowidzących,
  • trip_origin niesłyszących i słabosłyszących,
  • trip_origin dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
  • trip_origin dzieci niedostosowanych społecznie
  • trip_origin zagrożonych niedostosowaniem społecznym
Zawartość E-Teczki pracy z uczniem z opinią lub orzeczeniem – dokumentacja, prawo, materiały do pracy
 
Dział 1.
Regulacje prawne i zasady pracy z dziećmi z SPE po 1.01.2025
Dział 2.
Praca z uczniem ze SPE w placówce oświatowej
Dział 3.
Gotowe dokumenty: IPET, WOPFU, plany pracy, zapisy w dziennikach
Dział 4.
Prowadzenie zajęć
Dział 5.
Materiały do zajęć grupowych i indywidualnej pracy z uczniem
Dział 6.
Finansowanie, kontrola, współpraca
Dział 1.
Regulacje prawne i zasady pracy z dziećmi z SPE po 1.01.2025
  • Wykaz obowiązujących aktów prawnych wraz z komentarzem praktyka.
  • Wytyczne MEN dotyczące organizacji zajęć rewalidacyjnych.
  • Obowiązki nauczycieli, dyrektora i specjalistów szkolnych w zakresie wypełniania dokumentacji dotyczącej organizacji kształcenia specjalnego dla danego ucznia oraz dla ucznia objętego pomocą p-p.
  • Instrukcje w jakich sytuacjach i jak powinien wypełnić KSzOF zgodnie z rekomendacjami MEN.
Dział 2.
Praca z uczniem ze SPE w placówce oświatowej
  • Obowiązki nauczyciela w dostosowaniu wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych i edukacyjnych ucznia.
  • Jak prawidłowo zapisywać i realizować cele wychowawcze i cele terapeutyczne dostosowane do potrzeb ucznia.
  • Zasady współpracy specjalistów szkolnych z podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny. , w tym m.in. z: sądem, policją, prokuraturą, OPS oraz opracowane przez placówki współpracujące ze sobą, takie jak: poradnie p-p, ośrodki metodyczne czy inne szkoły.
Dział 3.
Gotowe dokumenty: IPET, WOPFU, plany pracy, zapisy w dziennikach
  • Wzorcowe indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET) oraz wielospecjalistyczne oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Scenariusze zajęć rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych
  • Jakie zapisy w dziennikach zajęć są wymagane przy pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
  • Jak dokumentować realizację dostosowań edukacyjnych i godzin wsparcia?
  • Jakie dokumenty powinny znajdować się w Indywidualnej Teczce Ucznia?
  • Dziennik pracy pedagoga specjalnego, dziennik zajęć innych.
Dział 4.
Prowadzenie zajęć
  • Zasady organizacji i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych, resocjalizacyjnych
  • Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem.
  • Narzędzia do rozpoznawania przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu placówki.
  • Zasady współpracy z rodzicem ucznia, dla którego organizowana jest ppp.
  • Instrukcje, jak prawidłowo dokumentować dostosowania, godziny wsparcia oraz realizację zajęć rewalidacyjnych, aby uniknąć problemów podczas kontroli.
  • Wskazówki jak efektywnie pracować z uczniami o różnych dysfunkcjach oraz jak dobierać i łączyć różnorodne techniki i formy pracy, aby osiągnąć najlepsze efekty
Dział 5.
Materiały do zajęć grupowych i indywidualnej pracy z uczniem
  • Scenariusze zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych i innych o charakterze terapeutycznym.
  • Ćwiczenia usprawniających procesy poznawcze z wykorzystaniem różnych metod.
  • Programy ćwiczeń m.in. motoryki małej i precyzyjnych ruchów ręki, zabawy manipulacyjne doskonalące sprawność manualną oraz orientację przestrzenną.
  • Materiały relaksacyjne i wyciszające oraz do zabaw ruchowych o zmiennym tempie.
Dział 6.
Finansowanie, kontrola, współpraca
  • Zmiany w zasadach finansowania godzin wsparcia.
  • Przewodnik po procedurach kontrolnych, które mogą być przeprowadzane w placówkach w zakresie udzielania i wydatkowania środków na uczniów ze SPE
  • Wytyczne, niezbędna dokumentacja i zasady współpracy z poszczególnymi podmiotami: poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi; placówkami doskonalenia nauczycieli; innymi przedszkolami, szkołami i placówkami; organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży; dyrektorem; pielęgniarką środowiska nauczania i wychowania lub higienistką szkolną; asystentem edukacji romskiej; pomocą nauczyciela; pracownikiem socjalnym; asystentem rodziny; kuratorem sądowym.
  • Wzory deklaracji dla rady pedagogicznej w zakresie propozycji doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki.
BAZA CASE STUDY w układzie pytanie – odpowiedź z podstawą prawną związaną na najczęściej zadawane pytania.
Opis zadań: dyrektora, nauczycieli i każdego ze szkolnych specjalistów – kto, kiedy i za jakie działania odpowiada?
Jakie są zmiany w Procedurze Niebieskiej Karty i kto wchodzi w skład grupy diagnostyczno-pomocowej?
Standardy Ochrony Małoletnich – dobre praktyki, najczęstsze błędy
Zajęcia rewalidacyjne – wymiar godzinowy, dokumentacja, dziennik zajęć, przykładowe metody
CASE STUDY
Co powinien zawierać IPET, a co WOPFU?
Jakie dokumenty trzeba prowadzić dla ucznia z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej?
Uczeń w spektrum autyzmu – dobre praktyki i przykłady działań dla nauczycieli, pedagoga i specjalistów szkolnych
Co placówka musi udostępnić policji, sądom i pracownikom socjalnym? Jakich błędów nie popełnić, aby nie być posądzonym o przekroczenie obowiązków.

Współpracują z nami

mec. Robert Kamionowski
Małgorzata Łoskot
Redaktor prowadząca czasopisma „Głos Pedagogiczny”, pedagog specjalny, socjoterapeuta. terapeuta pedagogiczny. Autorka popularnych programów ... więcej szkoleniowych dla nauczycieli oraz programów profilaktycznych dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Wieloletni pedagog w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w publicznym gimnazjum. Czynnie angażuje się w pomoc dzieciom i rodzicom, prowadzi warsztaty psychoedukacyjne i grupy wsparcia.
mec. Robert Kamionowski
Aleksandra Kubala-Kulpińska
Pedagog, terapeuta, trener, specjalista ds. edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, autorka programów profilaktycznych, materiałów ... więcej szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli. Propagatorka treści dotyczących bezpieczeństwa w sieci – trenerka Bezpiecznego Internetu, współtwórca kampanii profilaktyczno-społecznych Odpowiedzialny Kierowca 2016, Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016 oraz Rodzina Na TAK., promotorka wysokiej wrażliwości jako zasobu. 
mec. Robert Kamionowski
Dorota Zając
Pedagog, surdopedagog, terapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego Wydziału Pedagogiki i Psychologii w Katowicach. Ekspert z listy MEN wchodzący w skład ... więcej komisji ds. awansu zawodowego nauczycieli. Autorka publikacji w czasopismach pedagogicznych. Współtworzy kursy online dla nauczycieli oraz opracowuje materiały wykorzystywane w szkoleniach e-learningowych.Dorota Zając - pedagog, surdopedagog, terapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego Wydziału Pedagogiki i Psychologii w Katowicach. Ekspert z listy MEN wchodzący w skład komisji ds. awansu zawodowego nauczycieli. Autorka publikacji w czasopismach pedagogicznych. Współtworzy kursy online dla nauczycieli oraz opracowuje materiały wykorzystywane w szkoleniach e-learningowych.
Cennik
Dołącz do nas już dziś i zacznij korzystać z porad ekspertów
Dostęp roczny
 
brutto
zł netto
To zaledwie 79 zł netto na miesiąc
  • donedostęp roczny do platformy online: www.e-teczkaspe.pl z płatnością jednorazową
  • donenarzędzia online: eTeczki materiałów, zaawansowana wyszukiwarka, katalog instrukcji, terminarz
  • donedodatek na CD: Pakiet edytowalnych dokumentów i materiałów dopasowanych do potrzeb uczniów
  • donenowe materiały i aktualizacje dokumentacji w systemie ciągłym w oparciu o najnowsze wytyczne
  • done2 sesje Q&A w roku
  • done20% zniżki na prenumeratę czasopisma Głos Pedagogiczny i Terapia Specjalna
  • donewygodne automatyczne przedłużenie na kolejny rok
Najczęściej zadawane pytania
Kontakt
Dane teleadresowe
Forum Media Polska Sp. z.o.o.
ul. Polska 13
60-595 Poznań
Dział obsługi klienta
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8 do 16.
e-mail: bok@forum-media.pl
Opiekun merytoryczny
Agata Klimaszewska
agata.klimaszewska@forum-merdia.pl